Przedsiębiorcy w wielu branżach są zobowiązani do regularnego dostarczania raportów do Bazy Danych Odpadowych. Czy można robić to łatwiej?
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami została opracowana po to, aby zmniejszyć ryzyko związane z nieprawidłową utylizacją odpadów i chronić środowisko. Nałożyła ona obowiązek gromadzenia informacji o odpadach oraz przekazywania ich do systemu jako raporty BDO. Ręczne sporządzanie i przekazywanie tych dokumentów jest jednak czasochłonne, dlatego warto zdecydować się na wsparcie w postaci dedykowanego oprogramowania.
Jak łatwiej składać raporty BDO?
Gdy przedsiębiorca prowadzi zarządzanie gospodarką odpadami i w związku z tym musi również przekazywać dane do Bazy Danych Odpadowych, w takim przypadku może on zyskać przez wdrożenie dedykowanego oprogramowania.
Poprzez takie oprogramowanie system BDO może być jeszcze łatwiej obsługiwany, ponieważ dochodzi wtedy do jego integracji z programem wspierającym zarządzanie odpadami. W rezultacie można usprawnić swój obowiązek i zaoszczędzić sporo czasu.
Dodatkowo warto wskazać, że takie oprogramowanie może również działać jako program do gospodarki odpadami dla firm komunalnych oraz innych firm w różnych branżach. Zapewnia ono wtedy dostęp do pełnej palety funkcji, między innymi związanych z obsługą transportu, przygotowywaniem raportów czy obsługą klientów, od których odbiera się odpady.
Jaki program wspiera obowiązki BDO?
Aktualnie na polskim rynku znajdują się różne programy do BDO, które mogą zaoferować użytkownikom pełną paletę funkcji.
Wśród dostępnego oprogramowania znajduje się też SOTEKO, czyli System Obsługi Transportu i Gospodarki Odpadami. Jest to system wspomagający zarządzanie odpadami w wielu firmach, między innymi komunalnych, sprzątających. Również może być on używany wtedy, gdy chce się jeszcze łatwiej obsługiwać system BDO i przekazywać do niego regularne raporty. Dzięki integracji z BDO oprogramowanie to znacznie usprawnia prowadzenie codziennej działalności i zmniejsza ryzyko popełnienia błędów. Więcej informacji o programie można znaleźć bezpośrednio na jego witrynie: soteko.pl.
Jakie możliwości daje integracja z BDO?
Programy komputerowe umożliwiające zarządzanie gospodarką odpadami, które obsługują także system BDO, mogą zaoferować swoim użytkownikom pełną gamę funkcjonalności. Jakie możliwości daje taka integracja?
Przede wszystkim program pozwala wtedy na znacznie łatwiejsze tworzenie dokumentacji jak raporty BDO, które należy regularnie składać do Bazy Danych Odpadowych. Pozwala on wtedy na automatyczne generowanie raportów na podstawie wprowadzonych do bazy danych, więc nie trzeba wypełniać ich odręcznie. Również zmniejsza to wtedy ryzyko nieprawidłowego wypełnienia dokumentacji. Oprogramowanie dzięki zaawansowanym funkcjom może też kontrolować, czy dane są prawidłowe i alarmować wtedy, gdy pojawią się jakiekolwiek braki. Warto pamiętać o tym, że brak spełnienia obowiązku BDO może skutkować wysokimi mandatami.
Poprzez integrację program do BDO kontroluje również terminy składania dokumentów, dlatego zmniejsza on ryzyko pojawienia się opóźnień w składaniu raportów, co również może narazić firmę na nałożenie kar.
Jak wdrożyć system zarządzania gospodarką odpadami?
Aktualnie programy wspomagające zarządzanie gospodarką odpadami można sprawdzić online już teraz na stronach ich producentów. Na tej podstawie można również wybrać takie oprogramowanie, które pozwoli na uzyskanie najlepszej efektywności, wydajności i bezpieczeństwa pracy.
Wdrożenie nie jest skomplikowane, zwłaszcza wtedy, gdy wybiera się system gotowy do instalacji i niewymagający skomplikowanej konfiguracji jak program SOTEKO. Dzięki temu korzystanie z dedykowanego oprogramowania pozwalającego na sprawne przekazywanie raportów do BDO jest wtedy bardzo łatwe.
Gdy zatem celem jest łatwiejsze prowadzenie ewidencji odpadów, a także składanie raportów do BDO, warto pomyśleć o integracji z tym systemem za pomocą dedykowanego do tego celu oprogramowania komputerowego.