W przypadku każdej kampanii monitorowanie wyników jest niezwykle ważne, tak naprawdę ma ono kluczowe znaczenie dla kolejnych sukcesów. Dzięki gromadzeniu odpowiednich danych możliwe jest jeszcze lepsze targetowanie otrzymywanych komunikatów. Ponadto kontrola wyników daje możliwość precyzyjnego wyznaczenia celów oraz określenia budżetu na przyszłe kampanie, unikając przy tym zbędnych wydatków na ten cel.
W jaki sposób można mierzyć skuteczność kampanii SMS? Po jakie metryki i narzędzia warto sięgnąć w takim przypadku?
Analiza raportów z dostarczania wiadomości
Jednym ze sposobów mierzenia skuteczności kampanii SMS jest szczegółowa analiza raportów z dostarczenia wiadomości do potencjalnych klientów. Mają one istotne znaczenie, ponieważ ich ilość świadczy o tym, ilu odbiorców faktycznie tę wiadomość dostało. To bardzo ważne narzędzie w mierzeniu skuteczności kampanii SMS,
należy jednak pamiętać o tym, że nie jest to jedyne rozwiązanie, po które warto sięgnąć.
Realizacja kodu SMS
Efekty kampanii marketingowych prowadzonych za pośrednictwem SMS można sprawdzić również po ilości zrealizowanych przy kasie kodów, dostarczonych klientom w wiadomości tekstowej. W przypadku indywidualnych rabatów sprzedawca otrzyma bazę użytkowników, którzy zdecydowali się na skorzystanie z promocji. Dzięki takim informacjom firma może swoje dalsze działania marketingowe wykorzystujące kampanie SMS ukierunkowywać właśnie na tę grupę, która docelowo ma przynieść największe zwroty z inwestycji.
Zastosowanie API
API SMS jest specjalną aplikacją umożliwiającą połączenie systemu informatycznego przeznaczonego do zarządzania firmą z programem do masowej wysyłki SMS. Treść wiadomości, jaka w ten sposób będzie trafiała do klientów, może być naprawdę dowolna. Zastosowanie API umożliwia również otrzymywanie wiadomości zwrotnych od klientów oraz pełną kontrolę nad prowadzoną kampanią, między innymi poprzez uzyskiwanie informacji takich jak:
- ilość wysłanych i odebranych wiadomości SMS;
- typ urządzenia oraz systemu, na jaki trafia wysłana wiadomość;
- skuteczność działania kampanii SMS, gdy połączona jest z dodatkowymi benefitami (np. kodami rabatowymi).
Aplikacja do wysyłania SMS API przekazuje nadawcy wiadomość o tym, czy odbiorca przeczytał wysłaną wiadomość oraz, czy klikną znajdujący się w niej link (lub skorzystał z zamieszczonego w treści kodu rabatowego).
FreshMail
Skuteczne kampanie SMS można prowadzić również przy wykorzystaniu platformy https://freshmail.pl/wysylka-sms/. To bardzo przydatne narzędzie ułatwiające nie tylko prowadzenie kampanii reklamowych, ale również mierzenie ich skuteczności na wiele różnych sposobów.