b3system.pl

b3system – biznes, internet, komputer, poradniki

Usługa RCS
Biznes

Usługa RCS — poznaj korzyści dla firm!

Rich Communication Services, czyli RCS, od kilku lat zyskuje w Polsce na popularności. Być może korzystasz z tego narzędzia, nawet jeśli nie znasz jego nazwy. RCS to bowiem nic innego jak udoskonalenia wprowadzone do dostępnej w każdym smartfonie aplikacji „Wiadomości”.

Usługa RCS — co warto o niej wiedzieć?

Problematyczne ograniczenia popularnych komunikatów SMS, takie jak niewielki limit znaków, zapewne są ci dobrze znane. Udaną próbę ich wyeliminowania stanowi właśnie usługa RCS https://mprofi.pl/rich-communications-services-rcs-czyli-sms-2-0-co-to-jest/. Ma ona na celu wzbogacenie aplikacji „Wiadomości”. Wystarczy, że w ustawieniach w swoim smartfonie włączysz funkcję czatu — nie musisz pobierać żadnych dodatkowych programów. Aby komunikować się z innymi użytkownikami sieci za pośrednictwem usługi RCS, musicie jedynie posiadać dostęp do Internetu. To wystarczy, abyście mogli wysyłać sobie nawzajem zdjęcia, filmiki, animacje i obszerne treści.

Atutem systemu RCS jest:

  • rozbudowany limit znaków,
  • dostępność w każdym smartfonie,
  • możliwość wysyłania wiadomości z komputera,
  • możliwość prowadzenia rozmów wideo,
  • nadawanie komunikatu o odczytaniu wiadomości przez odbiorcę,
  • multimedialna forma i interaktywność,
  • szerokie zastosowanie i uniwersalność,
  • wsparcie dla biznesu.

W jaki sposób RCS może przysłużyć się przedsiębiorcom?

Właściciele przodujących marek doskonale zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach kontakt z klientem jest niezwykle ważny. A skoro ich działania w social mediach stają się coraz bardziej angażujące i interaktywne, wiadomości kierowane do grup docelowych również nie powinny poprzestawać na tradycyjnych treściach.

Usługa RCS daje przedsiębiorcom możliwość kontaktu z odbiorcami w formie multimedialnej. Dzięki rozbudowie aplikacji „Wiadomości” mogą oni wysyłać im interaktywne komunikaty i grafiki. Co prawda już wcześniej było to możliwe za pośrednictwem poczty e-mail i newsletterów. Jednak nie oszukujmy się — nie każdy użytkownik patrzy do swojej skrzynki regularnie. Za to dźwięk SMS-a powoduje, że automatycznie sięgamy po swojego smartfona.

To jednak nie wszystko. Przedstawiciele firm mogą przesyłać swoim klientom nie tylko treści promocyjne i komunikaty, ale także zakupione przez nich produkty, takie jak bilety. Dzięki usłudze RCS użytkownicy mogą łatwo i szybko przenieść się na żądaną stronę lub wykonać wymagane akcje dotyczące różnorodnych wydarzeń bez konieczności korzystania z dodatkowych aplikacji.

Wady systemu RCS

Omawiane przez nas narzędzie ma oczywiście swoje wady. A właściwie — jego wadą może być to, co stanowi jednocześnie jego największą zaletę. Mowa tutaj oczywiście o konieczności dostępu do sieci w celu korzystania z usługi RCS. Jednak nie oszukujmy się, współcześnie niemal każdy z nas używa Internetu w smartfonie bez przerwy.

Usługa RCS w ofercie mProfi

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i wiesz, jak ważne jest utrzymanie stałego, innowacyjnego kontaktu z klientem, skorzystaj z platformy mProfi. Dzięki niej wygenerujesz bazę odbiorców i dostarczysz im angażujące treści.