Rich Communication Services, czyli RCS, od kilku lat zyskuje w Polsce na popularności. Być może korzystasz z tego narzędzia, nawet jeśli nie znasz jego nazwy. RCS to bowiem nic innego jak udoskonalenia wprowadzone do dostępnej w każdym smartfonie aplikacji „Wiadomości”.
Usługa RCS — co warto o niej wiedzieć?
Problematyczne ograniczenia popularnych komunikatów SMS, takie jak niewielki limit znaków, zapewne są ci dobrze znane. Udaną próbę ich wyeliminowania stanowi właśnie usługa RCS https://mprofi.pl/rich-communications-services-rcs-czyli-sms-2-0-co-to-jest/. Ma ona na celu wzbogacenie aplikacji „Wiadomości”. Wystarczy, że w ustawieniach w swoim smartfonie włączysz funkcję czatu — nie musisz pobierać żadnych dodatkowych programów. Aby komunikować się z innymi użytkownikami sieci za pośrednictwem usługi RCS, musicie jedynie posiadać dostęp do Internetu. To wystarczy, abyście mogli wysyłać sobie nawzajem zdjęcia, filmiki, animacje i obszerne treści.
Atutem systemu RCS jest:
- rozbudowany limit znaków,
- dostępność w każdym smartfonie,
- możliwość wysyłania wiadomości z komputera,
- możliwość prowadzenia rozmów wideo,
- nadawanie komunikatu o odczytaniu wiadomości przez odbiorcę,
- multimedialna forma i interaktywność,
- szerokie zastosowanie i uniwersalność,
- wsparcie dla biznesu.
W jaki sposób RCS może przysłużyć się przedsiębiorcom?
Właściciele przodujących marek doskonale zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach kontakt z klientem jest niezwykle ważny. A skoro ich działania w social mediach stają się coraz bardziej angażujące i interaktywne, wiadomości kierowane do grup docelowych również nie powinny poprzestawać na tradycyjnych treściach.
Usługa RCS daje przedsiębiorcom możliwość kontaktu z odbiorcami w formie multimedialnej. Dzięki rozbudowie aplikacji „Wiadomości” mogą oni wysyłać im interaktywne komunikaty i grafiki. Co prawda już wcześniej było to możliwe za pośrednictwem poczty e-mail i newsletterów. Jednak nie oszukujmy się — nie każdy użytkownik patrzy do swojej skrzynki regularnie. Za to dźwięk SMS-a powoduje, że automatycznie sięgamy po swojego smartfona.
To jednak nie wszystko. Przedstawiciele firm mogą przesyłać swoim klientom nie tylko treści promocyjne i komunikaty, ale także zakupione przez nich produkty, takie jak bilety. Dzięki usłudze RCS użytkownicy mogą łatwo i szybko przenieść się na żądaną stronę lub wykonać wymagane akcje dotyczące różnorodnych wydarzeń bez konieczności korzystania z dodatkowych aplikacji.
Wady systemu RCS
Omawiane przez nas narzędzie ma oczywiście swoje wady. A właściwie — jego wadą może być to, co stanowi jednocześnie jego największą zaletę. Mowa tutaj oczywiście o konieczności dostępu do sieci w celu korzystania z usługi RCS. Jednak nie oszukujmy się, współcześnie niemal każdy z nas używa Internetu w smartfonie bez przerwy.
Usługa RCS w ofercie mProfi
Jeśli jesteś przedsiębiorcą i wiesz, jak ważne jest utrzymanie stałego, innowacyjnego kontaktu z klientem, skorzystaj z platformy mProfi. Dzięki niej wygenerujesz bazę odbiorców i dostarczysz im angażujące treści.